Invitasjoner og bordkort til barnedåp

I vår fikk jeg et kjempemorsomt oppdrag, nemlig å lage invitasjoner til en barnedåp! Det har jeg aldri hatt sjansen til før, så selvfølgelig sa jeg ja! :) Her kommer resultatet.
Måtte holde de ganske enkle hvis jeg skulle bli ferdig en gang med farta mi, så løsningen ble crisscross-kort. Startet med en tur på Unik Hobby. Måtte jo gjøre litt innkjøp! :D Papir fra Ladybug and friends, og stempel fra inkido. Pyntet med blomster og et kors, siden det er dåp...  Laget også konvolutter.

På lappen inni er det bilde av dåpsbarnet på fremsiden. Ramme laget med spellbinder.

På baksiden er selve invitasjonen. Den er skrevet på pc, skåret ut og limt på. Og for ikke å gjøre det for enkelt for meg selv, fant jeg for sikkerhets skyld ut at det ble veldig fint med en blondekant langs kantene. ;) Kjempemorsomt å punche ut. :p

Baksiden av selve kortet ble veldig enkel, med bare blondekanten og båndet som går rundt hele kortet og festes på framsiden.

Når invitasjonene var levert, fikk jeg også spørsmål om jeg kunne lage bordkort. Slik ble de. :)

Kommentarer

  1. Nydelige dåpsinvitasjoner!!!!

    SvarSlett
  2. Hei!
    Jeg snoker litt rundt på nett for å finne inspirasjon til invitasjoner og bordkort til dåp. Så dukket denne fine bloggen opp, og jeg ser de fiine invitasjonene du har laget!!:D Kan du dele "oppskriften" på konvolutten??? Hadde vært gøy å prøve seg på denne:)

    -Lene-

    SvarSlett
  3. Heisann! :) Hvis du googler "criss cross card tutorial" finner du helt sikkert flere beskrivelser. Flere av beskrivelsene jeg har sett bruker to kartongbiter som skråskjæres i hver sin ende og limes sammen på midtstykket. Jeg liker imidlertid best å bruke en bit kartong som jeg bretter i tre og skråskjærer i begge ender slilk jeg vil ha de. Forutsetter selvfølgelig at kartongen er stor nok til den størrelsen du vil ha på kortene. :) Har laget noen i rosa til ei jente også, hvis du ikke har sett de. Er forholdsvis enkle og greie å lage, selv om jeg alltid bruker veldig lang tid på ting. ;) Håper du koser deg med å lage invitasjoner! :)

    SvarSlett
  4. Tusen takk!
    Rart at noe so ser så inviklet ut, kan være så lett!!:p gleder meg til å lage mange forskjellige varianter av disse kortene i alle mulige slags sammenhenger!:p
    -Lene-

    SvarSlett
  5. Hei!:) hvor har du fått tak i dåps invitasjons stempelet du har brukt? leiter så etter det! :) kjempe fin blogg!

    SvarSlett
  6. Hei, takk for det! :) Det er et stempel fra Inkido tror jeg, men husker dessverre ikke hvor det er kjøpt. Flere år siden... Beklager.

    SvarSlett

Legg inn en kommentar

Takk for at du legger igjen spor etter deg. :)